EL PARLAMENT DE CATALUNYA RET HOMENATGE A LLUÍS VIRGILI EN EL CENTENARI DEL SEU NAIXEMENT

EL PARLAMENT DE CATALUNYA RET HOMENATGE A LLUÍS VIRGILI EN EL CENTENARI DEL SEU NAIXEMENT

UN RECONEIXEMENT AL SEU COMPROMÍS CÍVIC I POLÍTIC

A banda de la seva tasca musical, Virgili va tenir un compromís actiu amb la societat. Va ser diputat al Parlament de Catalunya per la coalició Convergència i Unió entre 1980 i 1984, període en què va formar part de la comissió consultiva del Servei de Música de la Generalitat de Catalunya. Aquest paper institucional li va permetre defensar els interessos de la música i la cultura en el context polític del moment. Aquesta iniciativa va reflectir el seu desig de continuar contribuint a la cultura i la societat més enllà de la seva tasca com a director coral, connectant amb la idea que el cant coral a Catalunya representa una manera de fer i de sentir el país, més enllà de l’estricament musical. ‘El moviment orfeònic pren sentit de reivindicació amb la Renaixença. És el descobriment de la pròpia possibilitat, els poetes. Si no hagués estat pels cors, els esbarts, els sardanistes, els excursionistes, la Renaixença s’hagués convertit a una societat d’elit. Qui va projectar la Renaixença cap al poble, qui va fer descobrir la dignitat de la nostra llengua i de la nostra història, som nosaltres, que vam agafar aquestes idees i les vam transmetre als cantors. I quan anàvem a cantar nosaltres fèiem pàtria.’

UN HOMENATGE AL PLE DEL PARLAMENT

L’acte tindrà lloc el dimecres 4 de juny a les 16 h, durant el Ple del Parlament. Tindrà dos parts. La primera consistirà en al lectura d’una glosa homenatge a càrrec del diputat Jordi Fàbrega. Posteriorment, hi h hi haurà una recepció oficial a la família i representants de les entitats i institucions organitzadores del centenari amb el President del Parlament, Josep Rull, i el President de la Generalitat, Salvador Illa.

CELEBRACIÓ DEL CENTENARI DEL NAIXEMENT DE LLUÍS VIRGILI I FARRÀ, UN ANY DE MEMÒRIA, MÚSICA I PARTICIPACIÓ

Durant aquest any 2025, coincidint amb el centenari del seu naixement, s’ha organitzat un extens i ric programa d’actes per commemorar l’efemèride amb activitats de divulgació i recuperació històrica, participació ciutadana i d’homenatge institucional. El grup motor de l’Any Virgili, compost per la pròpia família i la Fundació Orfeó Lleidatà juntament amb entitats culturals i institucions públiques d’àmbit local i nacional com la Coral Maristes Montserrat, Coral Shalom, Cor de Cambra de l’AEG, Fundació Privada Horitzons 2050, Òmnium Cultural, Amics de la Seu Vella, Federació Catalana d’Entitats Corals, Ajuntament de Lleida, Diputació de Lleida-IEI i Generalitat de Catalunya, reflecteix la importància del seu llegat en la cultura musical catalana.

DESCARREGA EL PROGRAMA COMPLET

GRUP MOTOR

Família Virgili i Trilla, Fundació Orfeó Lleidatà, Coral Maristes Montserrat, Coral Shalom, Cor de Cambra de l’AEG, Fundació Privada Horitzons 2050, Òmnium Cultural, Amics de la Seu Vella, Federació Catalana d’Entitats Corals, La Paeria – Ajuntament de Lleida, Diputació de Lleida-IEI i Generalitat de Catalunya.